Ekstrimalių pramogų mėgėjai neatsispiria pagundai išbandyti įvairias naujoves
Girdėti valiklių riaumojimas
„Ar posūkyje jis nevirsta?” – iš pradžių, kiek įtariai keturratį suomišką motociklą. ,,Kymco” apžiūri-nėjo bendroves ,,Anykščiu. vynas” generalinis direktorius trisdešimtmetis Marius Gudauskas. Jis vairuoja jau septintą, savo automobilį, bet pasivažinėti kokiu nors motociklu iki šiol vien tik pas-vajodavo. 0 čia prieš akis – smarkiai vingiuota kartodromo trasa, akinamai blizganti ledu bei protarpiais juoduojanti plikais asfalto lopais. Ties starto linija kiek suglumusį didžiausios Anykščių įmonės vadovą jo instruktorius Romualdas Vitkus stengėsi nuraminti, bet tuoj pat įspėjo: jei šonu slystantis motociklas pasieks šiurkštų asfaltą – jis tikrai apvirs ant šono. Šiomis dienomis R.Vitkui tenka nuolat dalyti patarimus – nMotorsporto” klubas Anykščių kartodrome įrengtoje automobilių kroso trasoje rengia įvairias žiemos pramogas vairuotojams.
Verčiau trenkėsi į stulpą
Jau nuo šešiolikos metų ,,Anykščių vyno” vadovas M.Gudauskas turi vairuotojo pažymėjimą ir drąsiai sėda prie bet kurios mašinos vairo. ,,Esu iš tų, kuriems vairuoti yra ne būtinybė, o malonumas”, -tvirtino anykštėnas. Tačiau kone pusę savo gyvenimo vairuojantis M.Gudauskas nesigiria, kad yra patyręs kelyje. Rimčiausia iš kelių avarijų, kurias jis buvo patekęs, buvo kaip tik dėl slidaus kelio, kuriame jo tuo metu vairuotas automobilis nFord Sierra” tapo nevaldomas. Šlapiu sniegu padengta šalutine gatve Panevėžyje jis artėjo prie sankryžos ir pabandė stabdyti. Ar dėl didoko greičio, ar dėl to, kad vairuotojas per smarkiai spustelėjo stabdžius ir jų neatleido, automobilis toliau lėkė pirmyn ir butų įšokęs į judrią pagrindine gatvę. ,,Padariau taip, kaip tada man šovė į galvą. – pasukau vairą į dešinę ir apkabinau mašinos priekiu šalikelėje stovėjusį stulpą. Geriau trenktis jį, nei į kokį naujos laidos BMW”, – ironiškai apie savo patirtį žiemos kelyje pasakojo „Anykščių vyno” vadovas.
Ant ledo vairuoti neišmoks
Dar mokydamasis Panevėžyje, M.Gudauskas, nekart yra stebėjęs, kaip vairuotojai treniruojasi važiuoti slidžiu keliu ant Nevėžio tvenkinio ledo. Bet pačiam rizikuoti ir išbandyti tokių ledo trasų jam nekilo ūpas. Mintis, kad po automobiliu keli metrai vandens, į kurį bet kurioje vietoje gali nugrimzti automobilis, tiesiog neleistų susikaupti ir patirti vairavimo malonumą. „Važineti ežero ledu – ekstremali pramoga, tačiau ič jos mažai naudos vairavimo įgūdžiams”, – pritarė ir ,,Motorsporto“ vadovas R.Vitkus. Visai kas kita – reali apledėjusi ar apsnigta kelio trasa. Čia iškart bus nedrąsu vairuoti, bet pamažu susiformuos ir atsisk-leis įgudžiai.
Pramoga užkrėtė vilniečius
Būtent taip nusprendė keliolika vilniecių, kurie šią žiemą pirmieji Anykščių kartodrome surengė sau smagų savaitgalį. Jauni verslininkai, įvairių įmonių bei valstybinių įstaigų. darbuotojai sutarė čia susiburti vieną žiemos šeštadienį. Daugiau ar mažiau pažįstami tiesiog pasidalijo ketinimais elekt-roniniu pastu – ir to užteko. Dauguma jų jau buvo įpratę ši-taip susibėgti vyriškoms savaitgalio pramogoms vasarą bei lenktyniauti kartodrome kartais. Bet žiemą? ,,Čia yra tai, ko dauguma musų niekada nėra bandę. Tokia pramoga buvo ne tik linksma, bet ir labai naudinga”, – prisipazino Finansų ministerijos skyriaus vedejas Vai-dotas Navikas. Biciulių pakviestas, V. Navikas teigė tiesiog užsikrėtęs galimybe patirti žiemos salygomis ekstremalaus vairavimo pramogą, todėl ieškos progų dar kartą sugrįžti į Anykščius.
Parengtas varžybų ciklas
V. Navikas suskaiciavo, jog jam Visos dienos pramogų programa Anykščiuose kainavo 75 litus. Anot vilniecio, tai tiesiog nepadoriai pigu už patirtus įspųdžius. Per dieną jis nuvažiavo trimis skirtingomis transporto priemonėmis per dešimtį kilometru. Įvairiomis trasomis, kaskart išgirsdamas patyrusio instruktoriaus patarimus, lygindamas savo ir draugų vairavimą. Vakarą vilnietis praleido su bičiuliais pramogų komplekso ,,Mindaugo karuna“ pirtyje ir baseine. Pramogautojams nereikia gal-voti, kaip geriau išbandyti žiemos trasas. ,,Motorsporto“ klubas sudarė optimalią mokomųjų varžybų schemą. Pirmieji du etapai – važiavimas keturračiu motociklu slalomo aikštelėje ir asfaltuota, bet apledėjusia kartodromo trasa. Šitaip apšilus, pasiūloma sėsti prie krosinio automobilio VAZ-2101 vairo ir apsukti tris beveik kilometro ilgio ratus autokroso trasa. Varzybų pabaigoje – dar trys ratai gerokai greitesniu bagiu, kurį Anykščių meistrai ištraukė tiesiog iš po šieno ir prikėlė specialiai šitoms pramogoms. Pirmujų varžybų dalyviai maršrutą nuvažiavo per 17-20 minučių. Jų rezultatai iškart buvo paskelbti internete (www.motorsportas.lt), kur prasidėjo neakivaizdinės žiemos varžybos.
Šaltį nurungė jaudulys
„Šalta buvo tiktai važiuojant pirmą ratą – paskui pradėjau drebeti nuo adrenalino”, – juokavo bendrovės ,,Ober-Haus nekilnojamasis turtas“ Senamiesčio biuro vadovas Marius Čiulada. Vilnietis sakė pirmiausia pajutęs, kad pernelyg įprato važinėti automobiliais su priekiniais varomaisiais ratais. Ir krosinis „Žiguli“, ir bagis privertė jį prisiminti, kad kelyje skirtingi automobiliai kitaip valdomi. M.Čiulada prisipažino, kad išvis nėra greito važiavimo megėjas, niekada nelenktyniauja nei automobiliu, nei kartais. Susigundęs patirti naujų įspūdžių patirti naujų įspūdžių, jis nepretendavo būti tarp varžybų lyderių, bet vis vien nenusivylė. Didžiausią įspūdį vyriškis patyrė vairuodamas bagį. Nieko panašaus vilnietis nėra bandęs vairuoti net ir vasaros kelyje. Tuo tarpu važiuoti ta pačia trąsa ,,Žiguli” vilniečiui buvo itin sunku – automobilis buvo nepaklusnus. ,,Tik dabar supratau, koks malonumas vairuoti mašiną su vairo stiprintuvu“, – prisipažino po varžybų M.Čiulada.
Patirtis – neįkainojama
,,Nieko panašaus šią žiemą, arčiau Vilniaus tikrai nėra“, – tvirtino bendrovės ,,Mevasta“ mažmeninės prekybos direktorius Vytautas Ščiuka. Žaislus ir laisvalaikio bei sporto prekes tiekiančios įmonės vadovas nuolat dalyvauja kartingo varžybose ir žino, kad rudenį vairavimo pramogos baigiasi – tuštuma iki kito pavasario. Jis nesigailejo praleidęs Anykščių kartodrome pirmają savo atostogų dieną, ir išbandęs čia pasiūlytus „bolidus“. Slydimo valdymo patirtis, jo nuomone, yra tiesiog neįkainojama. „Nuvaziuoji tiktai kilometrą, trasos – o tau prieš akis visos įmanomos permainos kelyje: ir ledas, ir jame prasimušęs žvyras, ir nuokalnės, posūkiai”, – žavejosi autokroso trasos galimybėmis vairuotojas.
2006-02-10
„Lietuvos ryto korespondentas“ Tautvydas Kontrimavčius
„Lietuvos ryto“ penktadienio priedas Nr. 6 (429) / 2006 m. vasario 10 d.